Aangekomen in Engeland - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Danique Handstede - WaarBenJij.nu Aangekomen in Engeland - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Danique Handstede - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Engeland

Door: Danique Handstede

Blijf op de hoogte en volg Danique

02 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

Ja daar is het dan. Mijn eerste reisverslag vanuit Engeland.

Zaterdag 01-03-2014 en zondag 02-03-2014
Als ik één ding te weten ben gekomen over mijzelf is dat ik heel slecht ben in het afscheid nemen. Tranen zijn de afgelopen dagen rijkelijk gevloeid. Vandaag is de dag dat ik ga vliegen naar Engeland. Ik vind het heel spannend, maar heb er ook veel zin in.

Het afscheid nemen van mijn moeder, zus, vader, oma, tante en de vriend van mijn zus voor de douane was het moeilijkst. Toch denk ik dat ik hier uiteindelijk alleen maar sterker van kan worden.

De reis in het vliegtuig ging goed. We hebben een heel klein beetje turbulentie gehad, maar niet echt veel. Nadat wij geland waren, gingen wij onze koffers halen. Die waren er al verassend snel. We gingen weer door de douane en toen stonden wij buiten. Wij werden opgehaald door de mensen waarbij wij gaan slapen. Die waren een beetje verlaat door het verkeer. Manchester is een grote stad dus dat is nog wel te begrijpen. In de auto viel het ons op dat er bijna geen fietsers zijn hier.
Dat was volgens de Engelsen heel normaal. Er zijn nergens fietspaden aangelegd en de wegen zijn zo druk en verwarrend dat het niet vaak voorkomt dat er mensen gaan fietsen. De meeste fietsers die je dan toch nog tegenkomt zijn mensen die fietsen als sport doen.

Daarnaast moet ik nog heel erg wennen dat alles via de linkerkant gaat. Bij elke rotonde denk ik dat we de verkeerde kant op gaan. Dit is echter niet zo. Het stuur aan de andere kant is ook apart. Nadat wij waren opgehaald gingen wij rondkijken. Het was ongeveer veertig minuten rijden vanaf het vliegveld naar stoke on trent. Eerst zijn wij langs een supermarkt gegaan om de eerste producten te kopen. We kunnen soms mee eten en soms maken wij zelf eten klaar. Engeland is wel duurder dan Nederland en het omrekenen in ponden is nog wel eens verwarrend.

De leerkracht bij wie wij verblijven is heel aardig. Ze vertelt ons al vele dingen over de scholen in Engeland en over de assistenten van de leerkrachten. Dat hebben wij in Nederland bijna niet en hier heeft elke klas er één en soms wel twee of drie. dat wil zeggen dat je altijd met meer mensen voor de klas staat. Dit ga ik echter morgen wel ervaren. Dat is namelijk mijn eerste stagedag. Ik heb er heel veel zin in.

In Engeland loop ik stage in year 5 dat staat ongeveer gelijk aan de Nederlandse groep 6/7. Deze groepen heb ik zelf nog nooit gehad dus ik kijk er heel erg naar uit.

Het besef dat ik hier drie maanden ga blijven is nog niet helemaal binnengekomen. Ik denk nog steeds dat ik maar even weg ben, totdat ik weer het besef krijg dat dit niet zo is. Gelukkig is er Skype en heb ik zodoende toch nog wel contact met het thuisfront. Die ik nu toch al wel een beetje mis.

Groetjes en ik zal kijken wanneer ik weer een post kan doen.

  • 02 Maart 2014 - 18:11

    Mariel:

    Hey zusje,

    Dit is leuk om te lezen. Schrijf je nu elke week een klein verslagje?
    Heel veel plezier en nogmaals, geniet ervan. Hier thuis missen we je al wel, maar het komt helemaal goed.

    Tot over 3 maand.. time flies..dont worrie!!

    xx je zus

  • 02 Maart 2014 - 20:36

    Herma Handstede:

    Hoi daniqu, fijn dat alles vlot is verlopen. Ben benieuwd hoe je eerste stage dagen zullen verlopen. Hoe gaat het met het engels spreken. Heb oma net je verslag voorgelezen door de telefoon. Vond het erg leuk. Heel veel groetjes en liefs van oma en van mij. Liefs en dikke kus Herma

  • 02 Maart 2014 - 21:56

    Danique:

    Hoi meis,

    Leuk om te lezen! Mooie kans een stage in het buitenland leer je erg veel van!
    Drie maanden zijn voor je het weet zo voorbij en stiekem wil je dan niet meer weg!

    Succes meis en veel plezier!

    Groetjes, Danique

  • 14 Maart 2014 - 15:45

    Wilma Handstede:

    wil graag je 2 verslag lezen maar kom er niet bij helaas.dikke kus mam en ps niet stiekum daar blijven he! haha liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danique

Actief sinds 23 Feb. 2014
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 3750

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 25 Mei 2014

Buitenlandse stage Engeland

Landen bezocht: